14 Nisan 2011

En güzel buluş Actifry


Evlendikten sonra en büyük buluşun düdüklü tencere olduğunu düşünürdüm.Hele de çalışınca gerçekten beni mutfaktan kurtaran tek aletti. Akşam yemeği için yada ertesi gün için kısa sürede yemek yapacak vaktim oluyordu. Şimdilerde en büyük buluşun tefal actifry olduğunu düşünüyorum. Şöyleki ; akşam iş den çıktınız eve gelir gelmez malzemeleri hazırlayıp attınız actifry'ın içine süresini ayarladınız sadece bir çorba kaşığı kadar yağ koydunuz,pişirmeye başladı.Çok az yağ ile etli yemekler bile 20 dakikada hazır.

Resimlerde  gördüğünüz dolabımda kalan az miktarda mantar,kapya biber,çarliston biber,mantar ve kremayı değerlendirmek için actifry'da yaptığım bir yemek.(çok lezzetli olduğunu belirteyim)


500 gr dana kuşbaşı 
1 adet soğan
1 adet çarliston biber
1 adet kapya biber
1 avuç kadar mantar
100 gr krema
Karabiber
Kırmızı toz biber
Kimyon
Tuz
1 kaşık yağ (actifry’da pişecek çünkü)

 Yapılışı :

En güzel buluşlardan biri olan actifry’a bir kaşık yağ ve etleri koyup 10 dk.  pişirdim.et pişerken diğer malzemeleri hazırladım.
Etlerin pişme süresi dolunca mantarları ilave ettim.5 dk.daha pişirdim.Yarım ay şeklide kesilmiş
soğanları,(daha önce yaptığım bir yemekten kalan)jülyen doğranmış biberleri ilave edip 5 dk.daha pişirdim.bahratları ilave edip
2 dk.pişirmeye ayarladım ki baharat diğer malzemeler ile iyice karışsın.Brokoli çorbasından kalan kremayı da ilave edip 3 dk.
pişirdikten sonra 25 dk.da akşam yemeği hazır.Dolabımda az miktarda kalan bütün bu malzemeler bir araya gelince lezzetli bir yemek çıktı ortaya.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...